söndag 18 juni 2023

Wishlist, regn samt lite tur....


 Önskelistan av dischidia, är kanske inte så lång med tanke på att de faktiskt finns över 100 olika sorter. Men en liten början i alla fall. 

Har fått ihop 20 st av dessa, än så länge 😉Men har fastnat ganska rejält för dessa underbara växter. 

Om de är någon som har sticklingar, så hör gärna av dig. Kan även göra byten. Har ca 150 st olika hoyor, så något kan vi säkert hitta 😊


Idag kom de efterlängtade regnet. Så härligt att kunna andas när man går ut. Och att det kommer in frisk luft. Får se nu om resten av sommaren regnar bort, eller om det blir fint snart igen.


Ibland blir man väldigt glad och har tur. 

Jag köpte för någon vecka sen 2 nya dischidia. Trodde jag i alla fall. Har köpt av denna säljare förut och alla kan ha fel, så de är inget mer med de. Men hur som så fick jag hem mitt paket med både hoyor och dischidia. Jag glad som jag var och är oftast (läs alltid) lika nöjd när jag får hem växt paket. Öppnar och börjar plocka upp och sätta mina små sticklingar. Efter ett par dagar så börjar jag fundera på om de verkligen är 2 dischidia jag har fått hem. D. Imbricata och Astephana. Så jag började göra lite efterforskning och kom fram till att det inte var D. Imbricata jag fått hem, utan Hoya Imbricata. Så de var bara att sätta tillbaka den på önskelistan igen. Men vad gör de, H. Imbricata är jätte fin och jag är lika glad för att jag fick hem den. Fast jag ville ha dischidia, men men. 

Idag när jag satt och scrolla på FB, såg jag en som gjorde en säljtråd (en bra och känd säljare inom hoya världen) och jag såg att hon skulle ha med dischidia i denna tråd. Så jag väntade och där kom den, Imbricata och rätt denna gång 😁 Så nu får jag min dischidia som står på önskelistan. Och ev 2 till, jag är en lyckligt troll idag 😂

Men ändrar inte min wishlist just nu, den får vara tills allt är klart och jag har fått hem dom nya. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hoya australis & albomarginata

Namn: Hoya australis  Kom till mig: -22 Substrat: en mix av kokos, leca, bark och pimpsten Växtlighet: Rätt fort Vatten/näring: ca varannan ...