fredag 7 juli 2023

Hoya carnosa marlea

 

Min erfarenhet av:

Namn: Hoya carnosa marlea

Substrat: En mix av leca, kokos, blomjord och pimpsten. 

Kom till mig: April -23

Växtlighet: Ganska så sakta.

Vatten: ca 1 gång i veckan

Luftfuktighet: Ingen

Temperatur: Inomhustemperatur 

Läge: Eftermiddagssol

Ljus: Dagsljus och växt belysning vid behov

Skötsel: Ingen speciell, carnosor är inte alls något krävande. Räcker att vattna ca 1 gång i veckan. 

Klättrande: Vet inte

Hängande: Vet inte

Blommat: Nej

Doftar: ?

Näring: ca 1 gång i veckan när den får vatten

Luden/slät: Släta blad


En till av mina carnosor, denna har så vackra blad med sitt vita inslag. Ska bli jätte roligt att få se när den börjar växa till sig mer och kanske om jag har tur så får jag se en eller ett par blommor 😍🌸 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hoya australis & albomarginata

Namn: Hoya australis  Kom till mig: -22 Substrat: en mix av kokos, leca, bark och pimpsten Växtlighet: Rätt fort Vatten/näring: ca varannan ...