måndag 24 juli 2023

Självbevattningskrukor

wexthuset

 Det finns många olika sorters självbevattningskrukor. Här ser ni ett exempel på hur en sådan kruka ser ut i genomskärning. Denna är fyrkantig. (bild lånad från Wexthuset) 

Har några av mina hoyor i självbevattningskrukor, vissa gillar de de andra nja. Men jag fortsätter att ha de i dessa krukor. 

Tycker de är rätt smidigt, jag är en sån som vattnar lite för lite. Törs inte vattna för mycket eftersom jag är rädd för att rötterna ska ruttna. 😕

Så då får vissa bo i självbevattningskrukor. Ska någon gång sätta över alla i såna, men har inte kommit så långt än 😂


Satte en ganska nyligen, Hoya pubicorolla "pink dragon" i en sån här kruka. Och hjälp vad den trivs bra. Den växer på som bara den. Hoppas den visar sina blommor snart också, vore väldigt kul att få se dom. Men de kommer förhoppningsvis snart. Håller tummarna.

Tycker den ser mycket piggare ut bara efter en månad i denna kruka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hoya australis & albomarginata

Namn: Hoya australis  Kom till mig: -22 Substrat: en mix av kokos, leca, bark och pimpsten Växtlighet: Rätt fort Vatten/näring: ca varannan ...