lördag 12 augusti 2023

Fortsättning på ämnet dofter.


En annan sak som jag kom att tänka på ang dofter är, doftar hoya kloner olika? eller inget alls? Sen kom jag och tänka på, är det lika dant med sticklingar?

Jag har en H. bella som inte doftar, medan andra säger att deras doftar?

Hur kommer de sig? Att vissa kan känna doften ifrån exempelvis H. bella, medan jag inte känner någon doft alls ifrån min? 

Sen vet jag de att alla tolkar dofter på olika sätt (skrev om detta i förra inlägget om dofter). 

Men jag kan inte släppa detta ämne, för jag har nästan blivit lite besatt av att ta reda på mer om hur man upplever dofter från hoyans blomma. Så har försökt att söka mig fram för att hitta något bra svar. Om det t.ex. finns någon forskning på detta, men har tyvärr inte hitta något. 😔  

Så jag får söka vidare på detta och se om jag kan få fram något mer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hoya australis & albomarginata

Namn: Hoya australis  Kom till mig: -22 Substrat: en mix av kokos, leca, bark och pimpsten Växtlighet: Rätt fort Vatten/näring: ca varannan ...