måndag 26 juni 2023

En av mina H. Carnosa


 Den slog ut idag, den jag har varit så nyfiken på att se blommornas färg på. Blev lite besviken, hade önskat att de skulle vara lite mer rosa. Men den är fin i alla fall och det är alltid lika roligt när växten blommar för första gången. 


Min äldsta carnosa blommar också med en vit klase och sen väntar jag på en tredje carnosa som ska börja blomma snart, den har 2 klasar. 

Carnosa kräver väldigt lite skötsel, ge den bara vatten, sol/ljus (plats) och lite näring då och då, så mår den bra. I alla fall gör mina de. Gör inte så mycket med dom, utan de får vara och växa på. Har gett dom några pinnar att klättra på. Men annars behöver man inte göra något. De trivs bra nästan vart som helts i huset, bara det finns ljus. Så kommer den att trivas toppen. 

Har fått ihop 25 olika carnosa sorter och de ska bli väldigt spännande att se, om och när de blommar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hoya australis & albomarginata

Namn: Hoya australis  Kom till mig: -22 Substrat: en mix av kokos, leca, bark och pimpsten Växtlighet: Rätt fort Vatten/näring: ca varannan ...