söndag 2 juli 2023

En dag i hoyans tecken

WOW vilken lördag.....

Har haft en helt underbar dag med en massa hoya snack, många trevliga personer och mycket skratt och en sann gemenskap. 

Att vara med i denna gemenskap är mycket större och mer hjärtlig än vad jag trodde. 

Fick träffa min fina hoya vän och en annan helt underbar tjej på vägen till min första hoya träff.💚 Bilfärden gav på många skratt och så klart mycket hoya snack. En dag jag kommer leva på länge. 

Svenska hoyasällskapets vice ordförande höll i denna träff och när man kliver in i hennes hem så säger jag bara, WOW! 

Det hänger hoyor överallt, i varenda rum, de var så läckert. Till slut visste man inte vart man skulle titta, de blev bara grönt. Som en djungel, men de var så läckert. Fanns även ett litet växthus som var fullt med helt underbara små bladiga hoyor. De var så mysigt att bara sitta där och lyssna på va de andra pratade om. Höra lite olika tips osv. Där fanns även lite ovanligare sorter som var i ett terrarium, de var 1 jag fastande för. En jätte liten gullig planta, som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på. Men så söt. 

Så klart blev det några stycken som kom med mig hem 😁Jag hade med mig 3 st sticklingar när jag åkte, som min vän skulle ha och hem hade jag ca 10 st, vet inte riktigt hur de gick till 😇🙈

När jag kom hem så blev det till att fixa med alla sticklingar som jag hade med mig. 

Ska klart åka på hoya träff nästa år med och jag längtar redan. 💚

Idag söndag, så har dagen varit otroligt lugn. Har bara fixat med paketen som ska i väg åt olika håll. Sen är det bara att vänta på att få paket tillbaka. De ska bli spännande, alltid lika roligt att byta sticklingar. 

Hoppas du har haft en trevlig helg. 

Ta hand om er vart ni än är! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hoya australis & albomarginata

Namn: Hoya australis  Kom till mig: -22 Substrat: en mix av kokos, leca, bark och pimpsten Växtlighet: Rätt fort Vatten/näring: ca varannan ...